mandag den 9. september 2013

Back to School

Kære blog.

Første skoledag i dag for alle andre end mig. Vi har lige afleveret alle 4 piger. I dag var det hele familien, som i dag tog med, det vil sige deres mor, deres far og deres au pair som så er mig. Vi var alle lidt sent på den, men det var alle andre også, men det er også hårdt og komme tilbage efter sådan en laaaaaaang sommerferie.
Der var ingen problemer med at sende dem til skole, det eneste lille problem var, at vi i få minutter ikke kunne finde Hannahs klasselokale. ;) 
Vi ventede i Lucys klasselokale et par minutter, fordi det er hendes første skoledag nogensinde. Det var hårdt at være der, selvom Lucy klarede alting fint, hun græd ikke, hun sad bare stille og lyttede til, hvad læreren sagde. 
Da læreren begyndte at krydse børnene af, var der en pige som begyndte at græde.. Læreren spurgte, hvad hun hed og så græd hun bare mere. Hun var fra Frankrig og kunne ikke så godt forstå engelsk. Jeg tænker stadig på hende, og se hende sidde og græde, det skar i mit hjerte. Jeg havde lyst til at hjælp hende, men kunne ikke. For første gang nogensinde ville jeg ønske, at jeg kunne snakke fransk. 
Men alle er afleveret nu, og jeg sidder i parken og nyder roen for et par minutter. 
Jeg prøver at glemme, hvad jeg lige så, og jeg vil for altid huske, at når jeg får børn, så vil aldrig sende dem til skole i et andet land, hvor de ikke forstår sproget. 

Alt det bedste 
Cecili@ Mary 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar