torsdag den 18. juli 2013

Onsdag den 17/7 - 2013

Miderne

Kære blog.
I dag vågnede jeg allerede op kl. 6, det var træls, fordi jeg kun kunne lukke øjne i meget kort tid, fordi jeg måtte stå op kl, lidt i 7, så jeg var klar, hvis børnene vågnede efter, at Carolyn (min host mom) var taget på job. Jeg var pænt træt, fordi jeg gik i seng kl. 1 om natten, fordi jeg brugte flere timer på at skype med min far & mor. De er fantastiske de stod op klokken 4 om natten bare for at skype med mig!! De er helt sikkert de bedste i verden. Jeg har altid vidst, at jeg elsker dem super højt, men det er først nu, hvor jeg er så langt væk, at jeg virkelig ved, hvor højt jeg rent faktisk elsker dem og Emma! <3
Børnene vågnede desværre allerede kl. 7:30… Øv, fordi ville først have vækket dem kl. 9.. ;(
Vi hyggede dog hele morgen med at læse bøger, eller ikke vi læste bøger, men JEG læste, og de lyttede.. Vi havde dog et lille uheld, Devlin (drengen på 5,5 år) kom ved et uheld til at ramme mig i øjet med spidsen af en bog, hvilket resulterede i at min kontaktlinse faldt ud, og jeg fik en lille fin rød ridse i kanten af det hvide inde i øjet.. Det gjorde dog lidt ondt, men efter kort tid glemte jeg alt om mit øje..
Pludselig i køkkenet så jeg en åben dåse med kattemad nærmest bevægede sig, jeg blinkede en ekstra gang, og så til min rædsel, at den faktisk var helt levende dåsen.. I dåsen var der små ulækre hvide mider,… Og det lugtede som bare pokker,,, Da jeg så det, kom tårerne bare væltende ud af øjnene på mig, det var bare for meget, det var helt klart for meget for mig! Desværre så børnene at jeg græd, og de spurgte med det samme, hvorfor at jeg græd, jeg bildte dem en lille løgn ind, og sagde at jeg græd, fordi at jeg savnede min mor, far og søster helt vildt! Jeg kunne jo ikke fortælle dem om de klamme mider! De blev helt stille og sad bare helt stille og kiggede på mig, men så sagde Devlin til sin søster at hun skulle hente papir til mig, han tog papiret og tørrede alle min tårer bort.. Pigen krammede mig, og sagde: ”I love you, Cilia”.
Efter at have brugt en del energi på at græde…. Var det tid til at jeg tog mig sammen igen, jeg havde jo børnene jeg måtte tage mig af.. Jeg gik derfor en tur med børnene og hundene. De plukkede blomster til mig, og sagde at jeg ikke måtte græde mere.
Jeg legede hele dagen med børnene.. Men alt jeg tænkte på var min grimme episode med miderne.
Da børnene sov til middag, havde jeg tid til rigtigt at kunne græde, så græd og græd, mens jeg snakkede på Viber med både min far, mor, søster og en god dansk au pair veninde Valentine. De gav mig alle gode råd, selvom min Emma kom med gode råd! De lyttede og lyttede mens jeg blev ved med at fortælle om min oplevelse med miderne! Jeg ved, at det måske kan være svært at forstå for andre, hvorfor man kan blive slået sådan ud af et par mider, men når man er langt hjemmefra, og hele tiden skal prøve nye ting, kan mider godt gøre en super ked af det. Da min host mom endelig kom hjem (jeg følte det som om, at jeg havde ventet i 1000 år på, at hun kom hjem). Begyndte jeg igen at græde, og tårerne fandt igen sin vej ned af mine kinder. Jeg fortalte hende om min klamme episode med miderne. Hun blev såååå flov, og undskyldte mange gange, men blev ved med at sige, at hun var stolt af den måde, at jeg gjorde tingene på, og hun var glad for at have mig. Jeg viste hende min film med miderne, og hun var ved at kaste op. Hun gjorde straks rent i huset! I dag overvejede jeg mange gange, at pakke alle mine ting sammen, og tage toget til lufthaven, og flyve med det første fly til DK, men jeg gjorde det ikke, selvom det ville have været så nemt bare at ”kaste håndklædet i ring”… Jeg giver ikke op endnu!

Pizza - yoghurten! ;) 
Meeen nu til det alt det gode! Det er noget godt hver dag!
Vi spiste morgenmad, som blandt andet bestod af yoghurt på den ene yoghurt var der et billede af, hvad jeg vil sige godt kunne ligne et stykke tærte, men pigen så det som en pizza, så hun blev helt vildt glad, og hun ville gerne have pizza yoghurten.













Jeg så på billeder sammen med børnene af deres familie, og deres to gamle au pairs.. De fortalte mig, at de to gamle au pairs er deres bedste venner, og at jeg også er det. ÅH…

Jeg malede i malerbog med Devlin, mens de andre var ude og gå med hundene.. Jeg spurgte ham om det bedste i dag, og han sagde: ”At sidde her og male i malerbog sammen med dig, bare os to”

Det sidste er der nok ikke så mange andre end mig, som synes er lidt morsomt, da de vågnede op efter middagsluren havde Devlin haft et lille tisseuheld i sengen, så måtte hen og vaske alt.. Det var lidt kosmisk, men det er jo, hvad der kan ske.
Klokken er lidt over 00, og jeg må snart gå i seng skal være klar klokken 7:40.
Jeg sidder lige nu på mit værelse i USA, og tænker på hvor anderledes min dag har været i dag. Jeg er super stolt af mig selv over at have overlevet den her dag, jeg kan faktisk stadig smile, og jeg smiler allerede ved tanken om min dag i dag!

Tak til alle dem der har hjulpet mig igennem min dag! Og tak til alle jeg skønne hoved, som har tid og lyst til at følge med i mit liv her i USA, CT.

De sødeste og fjollede smil, C-M  

Hygge! Hygge! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar